آشنایی با اجزای یخچال بوش

برند بوش یکی از معروف ترین و با کیفیت ترین برند های لوازم برقی و خانگی در ایران است که مور علاقه بسیاری از افراد می باشد . برند بوش لوازم برقی مختلفی را ارائه می دهد که این لوازم برقی عبارتند از : یخچال ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، اتو ، چایساز و … در ادامه با اجزای یخچال بوش آشنا خواهید شد.در این مطلب ما قصد داریم زمینه آشنایی با اجزای یخچال بوش را برای شما عزیزان فراهم کنیم که در این صورت می توانید در صورتی که قصد خرید یخچال بوش را دارید ، با خیال آسوده و آگاهی کامل به خرید یخچال این برند بپردازید .

آشنایی با اجزای یخچال بوش

یخچال بوش نیز مانند هر یخچال دیگری از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا زمینه کار کردن یخچال را مهیا می کنند و باعث می شوند که وسیله ای به نام یخچال بوش به وجود آید .در این بخش برخی از اجزای مهم یخچال بوش را برای کسانی که قصد آشنایی با اجزای یخچال بوش را دارند ، توضیح میدهیم .

کمپرسور یخچال بوش

کمپرسور در واقع همان موتور یخچال است که از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده یخچال بوش می باشد و در صورت عدم وجود آن و ایجاد خرابی در آن ، یخچال به صورت کامل از کار می افتد .کمپرسور قطعه ای بزرگ است که دارای رنگ مشکی است و در پشت یخچال و در قسمت پایینی آن قرار می گیرد .کمپرسور یخچال بوش از اجزای جزئی تری از قبیل : پیستون ، میل لنگ ، سوپاپ و موتور آسنکرون تشکیل شده است که این قطعه گاز موجود در لوله های اواپراتور را برای ایجاد سرما در یخچال فشرده می کند .کمپرسور یخچال بوش دارای انواع مختلفی است که عبارتند از : کمپرسور پیستونی ، کمپرسور دورانی ، کمپرسور مارپیچی و کمپرسور اینورتر .

کندانسور یخچال بوش

کندانسور به وسیله ای گفته می شود که در تمامی وسایل سرمایشی مانند : یخچال تعبیه می شود تا عمل چگالش گاز صورت گیردکندانسور یخچال بوش دارای لوله ای می باشد که به صورت خمیده است و این لوله به کمپرسور متصل می شود و در پشت یخچال بوش و نزدیک به کمپرسور قرار دارند .به وسیله کندانسور گاز مبرد چگالش پیدا می کند و از حالت گاز به مایع تبدیل می شود . در صورتی که این قطعه به درستی کار نکند ، گاز مبرد به میزان مورد نیاز سرد نمی شود که در نتیجه فضای داخلی یخچال نیز به اندازه کافی سرد نخواهد شد .کندانسور یخچال بوش نیز دارای انواع مختلفی است که عبارتند از : کندانسور فن دار ، کندانسور آبی و کندانسور همرفتی .

اواپراتور یخچال بوش

اگر قصد آشنایی با اجزای یخچال بوش را دارید باید به شما عزیزان بگوییم که اواپراتور یخچال بوش به لوله های پیچ در پیچی گفته می شود که در پشت یخچال قرار دارد که این لوله ها از جنس آلومینیوم و یا فلزاتی که دارای رسانندگی بالایی برای دما هستند ، ساخته می شود .در داخل این لوله ها که در پشت یخچال بوش قرار دارند ، گاز مبرد جریان دارد و اواپراتور یخچال بوش به سرد شدن این گاز کمک می کند و در نهایت آن را به داخل یخچال هدایت می کند .لازم به ذکر است که این گاز قبل از این که به لوله های آواپراتور وارد شود به صورت مایع می باشد و زمانی که وارد لوله شد به گاز تبدیل می شود .

فیلتر درایر یخچال بوش

در رابطه با آشنایی با اجزای یخچال بوش باید بگوییم که یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده یخچال های بوش فیلتر درایر می باشد که این فیلتر یک قطعه استوانه ای شکل است و به صورت عمودی بر روی ورودی ساکشن کمپرسور قرار می گیرد .این فیلتر باعث می شود که رطوبت گاز مبرد قبل از وارد شدن به کمپرسور از بین برود و خشک شود و به عبارت دیگر از این فیلتر به عنوان جذب کننده رطوبت در یخچال بوش استفاده می شود.در رابطه با این فیلتر لازم به ذکر است که فیلتر درایر علاوه بر جذب رطوبت باعث رسوب زایی هم می شود.

لوله مویین یخچال بوش

لوله مویین که به آن شیر انبساط نیز گفته می شود ، به صورت حد فاصلی میان کندانسور و اواپراتور است و کنترل جریان گاز مبرد در یخچال را انجام می دهد . لوله مویین از فلز مس ساخته می شود و ظاهری شبیه به یک فنر دارد . همچنین در خصوص این لوله باید بگوییم که طول و قطر این لوله بسیار کم است که کم بودن طول و قطر آن نقش مهمی را در کاهش دمای گاز مبرد انجام میدهد.

کلام پایانی

در صورتی که قصد آشنایی با اجزای یخچال بوش را دارید ، باید بدانید که قطعات تشکیل دهنده یخچال بوش بسیار زیاد هستند که آشنایی با همه آنها در این مطلب نمی گنجد. اما ما سعی کردیم که برخی از اصلی ترین این قطعات را برای شما شرح دهیم که امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد .

همچنین، اگر با مشکلی در هر یک از اجزا یخچال خود روبرو شدید، می توانید با مجموعه پارسان سرویس برای حل مشکل تماس بگیرید. پارسان سرویس به عنوان نمایندگی تعمیرات بوش در اصفهان، با سالها تجربه و تخصص در تعمیرات لوازم خانگی بوش، آماده خدمت رسانی به شما همشهریان عزیز است.

تماس فوری: 09134220144

فهرست