تعمیرات قطعات تلویزیون در برندهای مختلف

در این نوشتار قصد داریم تا به قطعات مهم در تلویزیون ها با برندهای مختلف و نکات مربوط به تعمیرات تلویزیون بپردازیم.

با اطمینان خاطر می توان گفت که تلویزیون‌ها یکی از بزرگترین و مهمترین اختراعات بشری در قرن بیستم هستند. به کمک تلویزیون مردم به راحتی می‌توانند، تصویر را بزرگتر از چیزی که در جهان وجود دارد مشاهده کنند. بعضی از مردم تلویزیون را برای فرار از دنیای پرهیاهوی اطرافشان مورد استفاده قرار می‌دهند. رشد و تکامل این جعبه جادویی با رشد علم و تکنولوژی به سرعت اتفاق افتاده است. تلویزیون‌ها ابتدا در اندازه‌های خیلی کوچک و تصاویر سیاه و سفید بود. اما بعد در سایز‌های بزرگ و با رزولیشن تصویر بسیار بالا به بازارها ارائه گردید. با وجودی که زمان خیلی زیادی از ورود این تلویزیون‌ها به بازار نگذشته است، اما گاهی با خرابی و مشکل مواجه می‌شوند. در ادامه به نکات مربوط به تعمیر تلویزیون در برندهای مختلف می‌پردازیم.

تعمیرات تلویزیون

زمان تعمیر تلوزیون

تلویزیون‌ها مانند وسایل دیگر با گذشت زمان دچار مشکل خواهند شد. حساس‌ترین قسمت‌های تلویزیون‌ها صفحه نمایش و برد آن ها می‌باشد. زمانی که چیزی لذت و تجربه مشاهده تلویزیون را خراب کند، همان زمان وقت تعمیر تلویزیون است و بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعمیرات تلویزیون اقدام کنید.

 

دلایل خرابی و نحوه تعمیر تلویزیون ال جی

خراب شدن تلویزیون دلایل بسیار زیادی دارد، که مهمترین آنها در تلویزیون ال جی به شرح زیراند:

 تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

این مشکل در تلویزیون‌های ال جی بسیار به چشم می‌خورد و دلایل بسیار زیادی دارد. که هر کدام را شرح می‌دهیم. نبودن تصویر به این معنی است که قسمت مین برد آن دچار مشکل شده است و به راحتی کار نمی‌کند. یکی از اولین مشکلاتی که در نبود تصویر به وجود می‌آید خرابی در بک لایت است. در واقع بک لایت نور زمینه پشت تلویزیون‌های ال سی دی است. صفحه‌های تلویزیون‌های ال سی دی مانند آپارات‌های سینما می‌باشند. در صورت نبودن نور پشت آپارات هیچ تصویری نمی‌بینید. در واقع صفحه ال سی دی را می‌توان یک آپارات داینامیک یا دیجیتال شناخت.

تعمیرات تلویزیون

خرابی برد تلویزیون

خرابی برد پاور

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که نبودن تصویر چه ربطی به برد پاور دارد؟ بهتر است بدانید که ولتاژ مورد نیاز بک لایت تلویزیون از برد آن تامین می‌گردد. اگر قسمت خروجی ولت بک لایت خراب شده باشد، تصویر تلویزیون‌ها قطع می‌گردد. ولی دیگر اجزا کار خود را به درستی انجام می‌دهند. اما تشخیص این مورد که خرابی از نور زمینه یا پاور تلویزیون است یا نه، باید توسط افراد متخصص انجام گیرد. بنابراین حتما برای تشخیص این مشکل با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی تماس بگیرید.

بالا نیامدن تصویر به خاطر خرابی برد تیکان تصویر

در صورتی که تلویزیون دارای نور زمینه باشد و تصویرها به صورت سرمه‌ای دیده شود به احتمال بسیار زیاد برد تیکان دچار خرابی شده است. وظیفه برد تیکان هم رساندن تصویر به پنل تلویزیون‌ها و هماهنگ کردن تصویر با سایز پنل می‌باشد. اگر تیکان دچار آب خوردگی نشود قابل تعمیر است. اما بیشتر مواقع برد تیکان به علت آب خوردگی خراب می‌گردد.

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

معمولا این مشکل ناشی از خرابی بک لایت‌‌های تلویزیون‌ها است. این مشکل برای تلویزیون‌های ۴۷ اینچ به بالا پیش می‌آید. علت ایجاد آن خرابی در لامپ‌های ال ای دی است. در صورتی که حتی یک لامپ هم خراب شود تلویزیون به صورت خودکار پروتکت (فعال شدن قسمت محافظ خودکار) می‌شود. در بیشتر مواقع با تعمیر و تعویض بک لایت مشکل برطرف می‌گردد. یکی دیگر از مسائلی که موجب به وجود آمدن این مشکل می‌گردد، به هم خوردن آنتن تلویزیون است. برای اینکه راحت‌تر بفهمید مشکل از آنتن است به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و در قسمت پشتیبانی، تست تصویر را انتخاب کنید. در صورتی که با انجام این تست مشکلی در تصویر نباشد، به احتمال زیاد آنتن تلویزیون باید مورد بررسی قرار گیرد.

تعمیر تلویزیون سونی

یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین بخش‌های تعمیرات تلویزیون ، تعمیر تلویزیون سونی است. علت سخت و پیچیده بودن آن قیمت بالای تجهیزات و حساسیت در ساختار و ظرافت اجزای تلویزیون سونی است. به همین خاطر فقط متخصصان با تجربه قادر خواهند بود به تعمیر این برند تلویزیون بپردازند. متخصصان در تعمیرات تلویزیون سونی باید آگاهی و دانش بالایی در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار این برند داشته باشند.

تعمیرات تلویزیون

تعمیر قطعات تلویزیون

تعمیر تلویزیون سامسونگ

اگر شما هم در تلویزیون‌های سامسونگ با مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال راهی برای خلاص شدن از شر آن هستید، به شما عیوب قطعات آن را معرفی می کنیم، تا به راحتی بتوانید از پس تعمیر آنها بر بیاید. بیشتر مصرف کنندگان عادت کرده‌اند که ساعت‌های زیادی تلویزیون را روشن بگذارند. همین عامل اساسی خرابی تلویزیون‌های سامسونگ است. بعلاوه، مشکلات دیگری مانند ضربه خوردن، نوسان برق، کم نور شدن همه یا بخشی از تصویر، عدم نمایش تصویر، عدم وجود صدا، خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن و غیره از مهمترین مشکلات تلویزیون به حساب می‌آید. البته تمام این ایرادها منحصر به تلویزیون سامسونگ نیست و در دیگر برندها هم مشاهده می‌شود.

آیا در صورت خرابی، قطعه باید تعمیر شود یا تعویض

این موضوع بستگی به شرکت و شخصی دارد که به بررسی مشکل تلویزیون شما می‌پردازد. اینکه آیا این شخص صداقت را در اولویت کار خود قرار می‌دهد یا نه؟ پس بهتر است حتما از  سرویس کارهای با تجربه و قابل اعتماد برای تعمیرات تخصصی تلویزیون خود استفاده کنید. مثلا اگر نمایشگر تلویزیون شما به تعمیر نیاز داشته باشد و باید همه لامپ‌های پشت نمایشگر شما تعویض گردد و فقط تعمیرکار تعداد به خصوصی از لامپ‌ها را تعویض کند چه مشکلی پیش می‌آید؟ بعد از چند ماه مجددا ایراد برمیگردد. حتی اگر تعویض قطعات هم جلوی شما صورت گیرد، شما باز هم امکان تشخیص آن را ندارید.به همین خاطر پیشنهاد ما بهره گیری از متخصصان قابل اعتماد برای انجام تعمیرات تلویزیون است.

توصیه تعمیرکاران تلویزیون برای افزایش عمر تلویزیون

افراد متخصص در تعمیر تلویزیون ال جی، سونی، سامسونگ و… به دارندگان چنین تلویزیون‌هایی توصیه‌هایی در خصوص نگهداری و افزایش عمر دستگاه ارایه می‌کنند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • محل قرار گرفتن تلویزیون در منزل باید در جایی باشد که دور از سرما و گرما باشد.
  • تلویزیون را در برابر ضربه محافظت کنید زیرا امروزه تلویزیون‌ها باریک و حتی فوق باریک هستند و به راحتی ضربه پذیرند و به همین خاطر باید با دقت نگهداری شوند.
  • در تمیز کردن تلویزیون از دستمال‌هایی که درون جعبه تلویزیون قرار دارد استفاده کنید. به هیچ عنوان از شوینده‌هایی که باعث آسیب می‌شوند استفاده نکنید.

تعمیرات تلویزیون در اصفهان

نقش و حضور تلویزیون در زندگی امروزه به قدری پررنگ است که خرابی آن جزو مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. از طرفی پیدا کردن تعمیرکار مجرب تلویزیون و اعتماد کردن به آنها کار ساده‌ای نیست.

یک نمایندگی معتبر تعمیرات تلویزیون در اصفهان، شرکت پارسان سرویس است. این شرکت  با ارائه تعمیرات تخصصی تلویزیون در اصفهان، حتی در منزل شما سعی کرده است که این دغدغه اصلی را رفع کند. به عبارتی یکی از خدمات پرطرفدار و پر افتخار پارسان سرویس تعمیر قطعات تلویزیون به صورت حرفه‌ای است تا آسودگی خیال شما مشتریان را فراهم کند. تکنسین‌های این مرکز، خدمات خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت و در اسرع وقت ارایه می‌کنند. بعلاوه از بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات نیز برای انجام تعمیرات استفاده می‌نمایند.

فهرست