رایج ترین مشکلات یخچال و روش برطرف کردن آنها

یکی از مهمترین وسایل موجود در آشپزخانه که به صورت مداوم کار می‌کند، یخچال می‌باشد. یخچال فریزر‌ها فضای کافی و مناسب جهت نگهداری مواد غذایی تازه را دارند. یخچال با عملکرد صحیح خود به یکی از اصلی‌ترین لوازم خانه تبدیل شده است. از آنجایی که یخچال فریزرها جزء دستگاه‌های مصرفی به حساب می‌آیند و به صورت مداوم روشن می‌باشند، دچار مشکل در تنظیمات و قطعات خواهند شد. در این مقاله قصد داریم تا با رایج ترین مشکلات یخچال فریزرها آشنا شویم.

رایج ترین مشکلات یخچال

یخچال‌ها اصولا مانند هر وسیله برقی دیگر، بعد از مدت‌ها استفاده دچار ایراد یا مشکلاتی می‌گردند. بسیاری از مشکلات رایج در یخچال‌ها نیاز به تماس گرفتن با تعمیرکار ندارند و کاربر به راحتی می‌تواند در خانه بدون استفاده از ابزار خاصی آنها را تعمیر کند. اما برخی مشکلات توسط کاربران قابل حل شدن نیست و حتما نیاز به تعمیرکار متخصص دارد. در ادامه با رایج‌ترین مشکلات این دستگاه آشنا می‌شویم.

یخچال نشتی آب دارد

یکی از مشکلات یخچال که بسیار هم نگران کننده است، نشت آب از یخچال است. این مسئله به علت مسدود شدن لوله تخلیه یخ و یا یخ زدگی و رسوب گرفتن لوله‌های تامین آب می‌باشد. لوله تخلیه یخ‌‌زدایی بیشتر اوقات به وسیله مواد غذایی و مواد زائد دیگری مسدود می‌گردد. شما با استفاده از آب گرم می‌توانید، از داخل یخچال فریزر لوله تخلیه یخ زدایی را شستشو دهید. حالا اگر فکر می‌کنید که خط لوله تامین آب یخچال، دچار رسوب شده است. اول دستگاه را از برق بکشید و شیر قطع کننده آب را ببندید. سپس خط لوله تامین آب یخچال را بررسی کنید. در صورتی که شکاف یا پارگی داشت بهتر است آن را تعویض نمایید.

یخ در فریزر جمع می‌شود

قسمت فریزر، فضای بسیار مناسبی برای ذخیره سازی یخ می‌باشد. اما باید توجه داشته باشید که یخ‌ها از مقدار مشخصی بیشتر نشوند. با باز نگه داشتن طولانی مدت درب فریزر، یخ‌ها با میزان بیشتری در فریزر تجمع می‌کنند. بهتر است بعد از هر بار استفاده از بسته بودن درب یخچال فریزر اطمینان حاصل کنید، تا سطح رطوبت درون یخچال بالا نرود. یکی دیگر از علل تجمع بیش از حد یخ در یخچال، معیوب شدن درزگیر درب آن است. زیرا با خراب شدن درزگیر، رطوبت بسیار زیادی از هوای بیرون به داخل فریزر انتقال پیدا می‌کند. پس بهتر است برای تعویض درگیر اقدام نمایید.

یخچال پر سر و صدا کار می‌کند

یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات یخچال ها پر سر و صدا بودن آنها در هنگام کار کردن است. یخچال باید روزانه طوری کار کند که زندگی شما را با صدایش مختل ‌نکند. اگر یخچال شما هم پر سروصدا است به احتمال زیاد مشکل از فن‌های یخچال است. فن کندانسور و فن اواپراتور از فن‌های مشترک همه یخچال‌ها به حساب می‌آیند. فن کندانسور، وظیفه خنک کردن سیم پیچی‌های کندانسور دستگاه را به عهده دارد. اما فن اواپراتور هوای گرم را از روی سیم پیچی‌های اواپراتو عبور می‌دهد. این دو فن به صورت همزمان با هم کار می‌کنند.

اگر موتور هر کدام از این فن‌ها دچار ایرادی گردد، باعث افزایش صدا در یخچال می‌شود. با بررسی موتور فن‌ها می‌توان متوجه شد که آیا دچار خرابی شده‌اند یا خیر. البته باید بگوییم که این یک کار تخصصی است و بیشتر افراد از عهده آن بر نمی‌آیند و لازم است که حتما با نمایندگی رسمی جنرال الکتریک و سایر برندها برای این منظور تماس بگیرند.

رایج ترین مشکلات یخچال

رایج ترین مشکلات یخچال

دیسپنسر آب یخچال دچار مشکل شده است

بسیاری از یخچال‌های جدید یک دیسپنسر داخلی آب دارند که به راحتی آب سرد و تازه‌ای را به شما تحویل می‌دهند. این دیسپنسر ممکن است به علت‌های مختلفی، دیگر کار نکند. یکی از علل خرابی آن ، یخ زدن ظرف آبی است که در درب فریزر قرار گرفته است. این یخ زدن مانع به جریان افتادن آب تازه می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید ظرف را جدا کنید و یخ آن را ذوب کنید. پس از آن ظرف اجازه جریان مجدد آب را خواهد داد. از دیگر علت‌های خرابی دیسپنسر، می‌توان به خرابی شیر ورودی و فشار کم آب اشاره کرد. به این معنا که آب فشار لازم و کافی برای رسیدن به دیسپنسر را ندارد.

مصرف انرژی یخچال بیشتر شده است

اگر بعد از مدت‌ها ناگهان با افزایش هزینه قبض برق خانه‌تان مواجه شدید، باید حتما یخچال را مورد بررسی قرار دهید. زیرا یخچال‌ها  یکی از پرمصرف‌ترین لوازم برقی در خانه هستند و عملکرد آن‌ها به میزان قابل توجهی در مصرف برق تأثیر می‌گذارد. برای اندازه‌گیری مقدار و میزان مصرف انرژی یخچالتان می‌توانید، از کنتور مصرف انرژی kill A watt استفاده کنید. به احتمال زیاد دلیل افزایش هزینه قبض برق، یخچال شما می‌باشد. مخصوصاً در دستگاه‌های قدیمی، که برای حفظ دمای سرد یخچال، مجبورند یکسره و سخت کار کنند.

محیط یخچال گرم است

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، یخچال وسیله‌ای برای خنک و سرد نگه داشتن مواد غذایی است.گرمای بیش از حد یخچال می‌تواند مسئله نگران کننده‌ای باشد و البته یکی از رایج ترین مشکلات یخچال ها نیز هست. اگر متوجه شدید که یخچال شما گرم شده، بهتر است سریعا برای تعمیر آن اقدام نمایید. این مشکل به دلیل خلل‌هایی است که در سیم‌پیچی‌های کندانسور یخچال ایجاد می‌گردد و باعث گرم شدن سیم پیچ‌ها و بعد محیط یخچال می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید پس از اطمینان از عملکرد صحیح موتور فن کندانسور، به سراغ تمیز کردن سیم پیچ‌های کندانسور بروید.

یخچال پی در پی خاموش و روشن می‌شود

خاموش و روشن شدن مداوم و مستمر یخچال از دیگر مشکلات یخچال تلقی می‌گردد. معیوب شدن  ترموستات، خرابی برد الکترونیکی، بروز نقص فنی در قطعه کمپرسور و خلل در برق رسانی مناسب به دستگاه از مهم‌ترین دلایل خاموش و روشن شدن مکرر یخچال است. برای عیب یابی و برطرف کردن آن بهتر است از تعمیرکاران با تجربه پارسان سرویس که نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش با کد 358 است کمک بخواهید.

تماس فوری: 09134220144

 

رایج ترین مشکلات یخچال

woman holding foul food

در یخچال بوی بدی به مشام می‌رسد

تولید و انتشار بوی نامطبوع یکی دیگر از رایج ترین مشکلات یخچال ها تلقی می‌گردد. نگهداری مواد غذایی به صورت غیر اصولی و فاسد شدن آن‌ها بعد از گذشت مدت زمان طولانی، باعث تولید بوی بد در یخچال می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از ظروف دربسته و شستشوی مکرر محفظه‌های داخلی با محلول آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. همچنین قرار دادن بوگیر یا قهوه در یخچال از دیگر راهکارهای ارزنده برای رفع این مشکل است.

درب یخچال باز می‌ماند

بسته نشدن درب یخچال برای مدت طولانی، موجب فشار به موتور و افزایش درجه دمای یخچال و افزایش مصرف انرژی می‌گردد. از مهمترین دلایل باز ماندن درب یخچال، می‌توان به چیدن نادرست مواد غذایی، تراز نبودن پایه‌های یخچال و  فرسودگی لاستیک‌های دور درب یخچال اشاره کرد.

رفع رایج ترین مشکلات یخچال توسط نمایندگی جنرال الکتریک حسینی در اصفهان

اگرچه بسیاری از مشکلاتی که در بالا ذکر شد به‌راحتی قابل برطرف شدن هستند، اما برخی از مشکلات همچون ایجاد اختلال در قطعات مختلف یخچال توسط افراد عادی قابل حل نیستند. در چنین شرایطی لازم است که حتما با نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش یخچال ها با برندهای مختلف تماس بگیرید و از متخصصان آنها تقاضای کمک کنید.

اگر در جستجوی بهترین تعمیرات یخچال ساید در اصفهان هستید، ما شرکت سپاهان پالایش را پیشنهاد می‌کنیم. این شرکت با دار بودن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش بوش در اصفهان و نمایندگی رسمی جنرال الکتریک در اصفهان بهترین مرکز برای درخواست کمک و راهنمایی است. تکنسین‌های این شرکت بهترین تعمیرکار یخچال ساید در اصفهان هستند که می‌توانند تمام مشکلات رایج یخچال جنرال الکتریک و سایر برندهای یخچال را با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت در اسرع وقت برطرف کنند.

تماس فوری: 09134220144

فهرست